Szanowni Państwo!
Zarząd Komunalnego TBS Sp. z o.o. w Białymstoku składa ofertę o zarządzanie Państwa Wspólnotą Mieszkaniową
Wybierając Komunalne TBS Sp. z o.o. w Białymstoku uzyskacie Państwo:
– zorganizowanie współdziałania wspólnot położonych obok siebie w celu gospodarowania terenami przyległymi i wspólnymi (podwórka, teren zieleni, etc.),
– propozycje dotyczące. możliwości uzyskania środków na wiele prac remontowych z dostępnych funduszy krajowych i europejskich: fundusz ochrony środowiska, fundusz na termo modernizacje (ocieplenie ścian i stropów) i inne,
– bezpośredni wpływ na sposób zarządzania nieruchomością,
– wgląd w dokumenty dotyczące nieruchomości w uzgodnionym czasie,
Wszystkie podejmowane przez nas działania wykonywane są z pełnym poszanowaniem prawa, a przede wszystkim prawa własności i współwłasności oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej Zarządcy Nieruchomości.
Możemy Państwa zapewnić, że powierzenie naszej firmie Zarządzania nieruchomością, w niczym nie ograniczy praw jej właścicieli. Dzięki posiadanemu ubezpieczeniu Zarząd powierzony – sprawowany przez profesjonalnego Zarządcę – zabezpieczony jest posiadaną polisą w zakresie Zarządzania Nieruchomościami.
W związku z rozszerzeniem działalności Spółki o usługi zarządzania nieruchomościami otwarte zostanie w Śródmieściu Białegostoku biuro, które będzie zajmować się obsługą wspólnot.
OFERTA O ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ
Nasza oferta obejmuje:
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przepisami prawa budowlanego.
Przeprowadzanie za pośrednictwem wyspecjalizowanych podmiotów kontroli technicznej okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
Utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali.
Zapewnienie dla nieruchomości dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej gazu, zimnej i ciepłej wody, odprowadzenia ścieków, odbioru odpadów komunalnych.
Zapewnienie dla nieruchomości usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych.
Wykonywanie konserwacji oraz remontów nieruchomości wspólnej.
Usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej.
Ubezpieczenie budynku.
Zawieranie umów o dostawy, roboty budowlane i usługi związane z realizacją zadań wymienionych w pkt. 3-9 umowy, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie.
Prowadzenie odpowiedniej księgowości dla nieruchomości wspólnej, w tym odrębnej ewidencji kosztów i przychodów, a także ewidencji wnoszonych przez właścicieli opłat i zaliczek na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną.
Zwoływanie zebrań ogółu właścicieli co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku.
Sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego, w tym rozliczenie zaliczek wnoszonych przez właścicieli najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego.
Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali.
Przygotowywania i zawierania umów dotyczących obsługi nieruchomości, w tym umowy o administrowanie, po uprzednim otrzymaniu pełnomocnictwa od Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej.
Z zaliczki i opłat wnoszonych przez właścicieli pokrywane będą koszty zarządzania nieruchomością, w tym:
– wydatki na bieżące remonty i konserwacje w nieruchomości wspólnej
– opłaty za dostawę gazu, energii cieplnej, energii elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę
– opłaty z tytułu odbioru i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości,
– wydatki na utrzymanie czystości i porządku,
– ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali,
– koszty eksploatacji i konserwacji i kontroli urządzeń technicznych w nieruchomości wspólnej,
– koszty napraw, usuwania awarii i ich skutków oraz koszty remontów w nieruchomości wspólnej,
– wynagrodzenie Zarządzającego.
Na podstawie udzielonego przez Wspólnotę mieszkaniową pełnomocnictwa Komunalne TBS Sp. z o.o. w Białymstoku:
– wyłoni dostawców towarów i usług na rzecz Wspólnoty,
– zawrze w imieniu Wspólnoty umowy z dostawcami towarów i usług,
– będzie opłacać z rachunku bankowego Wspólnoty faktury za dostawę towarów i usług.
W ramach zawartej umowy o zarządzanie Komunalne TBS Sp. z o.o. w Białymstoku będzie:
– prowadzić księgowości Wspólnoty,
– prowadzić rozliczenia z Urzędem Skarbowym,
– rozliczać zaliczki za dostawę wody, ciepła i wywozu nieczystości,
– rozliczać zaliczki na utrzymanie nieruchomości,
– prowadzić nadzór nad jakością świadczonych usług na rzecz Wspólnoty,
– opracowywać plany remontowe nieruchomości,
– przygotowywać roczne zebrania wspólnot.
Oferujemy gotowość zarządzania Państwa Wspólnotą za kwotę …… zł/m2 powierzchni użytkowej mieszkań, lokali usługowych i garaży.
Z zaliczki na utrzymanie nieruchomości, która podlega rozliczeniu pokrywane będzie:
– utrzymanie czystości oraz konserwacja części wspólnej,
– energia elektryczna części wspólnej,
– ubezpiecznie nieruchomości,
– przeglądy techniczne wymagane przepisami prawa,
– obsługa wpłat i opłat Wspólnoty,
– wynagrodzenie dla Zarządcy.
Komunalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Białymstoku zostało powołane na podstawie uchwały Nr XLII/364/96 Rady Miejskiej w Białymstoku z dnia 28 października 1996 r. aktem notarialnym Rep A numer 10534/96, sporządzonym w dniu 31 października 1996 roku w Kancelarii Notarialnej Elżbiety Lussa w Białymstoku przy ul. Legionowej nr 14/16. Spółka została zarejestrowana 17 stycznia 1997 roku a od dnia 11 stycznia 2002 roku jest wpisana przez XII Wydział KRS Sądu Rejonowego w Białymstoku do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000079452.
Komunalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego ma formę prawną spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, której jedynym udziałowcem jest Gmina Białystok, reprezentowana w Zgromadzeniu Wspólników przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Aktualnie zarejestrowany kapitał Spółki wynosi 49 801 500,00 zł.
Spółka zarządza 2080 mieszkaniami, ponad 250 garażami i ponad 40 lokalami użytkowymi, w których znajdują się między innymi: 2 przedszkola, bank, poczta, przychodnie lekarskie, sklepy i zakłady gastronomiczne.
Spółka zarządzając zasobami korzysta z własnej kadry, zatrudniając: inspektorów nadzoru 2 licencjonowanych zarządców nieruchomości; specjalistów z zakresu księgowości i windykacji,a także korzysta z usług Kancelarii Radcy Prawnego.
Kontakt telefoniczny biuro obsługi wspólnot mieszkaniowych przy ulicy Malmeda: 856 652 861, 856 652 862
email: komunalne@tbs.bialystok.pl lub wspolnoty@tbs.bialystok.pl